Dag 5: 10-06-2019

10 juni 2019 - Huangpu Qu, China

Vanochtend om 06.45u ging de wekker, zodat we om 07.15u konden vertrekken. We gingen met een bus naar China aid toe, daar kwamen we om 08.50u aan. In de bus was de planning dat wij ontbeten maar ik vanwege de misselijkheid heb ik maar 1 randje roggebrood op en thee. Daaraan gekomen heb ik van iemand anders nog een broodje gekregen, ze hebben hier niet dat donkere brood van thuis maar een soort van melkbrood. Het is te eten maar vind het niet super lekker.

Bij China aid hebben we vandaag sprekers gehad en dat gaat allemaal over ouderzorg, de industrie ervan en de nieuwe technieken. China probeert hierin te leren van andere landen. De directrise van hogeschool Rotterdam heeft ook gesproken en daarna mochten wij gaan. Het liep allemaal uit, we zouden eerst om 15.00u klaar zijn uiteindelijk werd dat 16.00u. Tussendoor hadden we nog een lunch met uiteraard heel veel rijst, ik heb 3 gefrituurde garnalen op en verder fruit.

Hierna ben ik met een grotere groep terug naar de campus gegaan, op mijn gevoel van richting kwa metro's. Wonder boven wonder is dit soepel verlopen en zijn we niet verkeerd te gaan. Op de campus aangekomen was de planning om eerst te slapen en dan wat te eten maar aangezien we hier pas 18.00u waren, werd t meteen eten. Ik was al de hele dag misselijk dus ben naar mijn kamer gegaan en heb een kippenboullion op, wat 1 van de meiden mee genomen had uit Nederland. Dat is natuurlijk niet genoeg om op te leven dus na een lange tijd heb ik uiteindelijk toch nog wat havermout met appel, noten en chocolade op.

20190610_195238

Toen was t wachten totdat ik medicijnen kon innemen. Deze tijd hebben wij doorgebracht met zijn 4e waarvan ik toekeek en aan t videobellen was terwijl zij regenwormen aan t spelen waren. Nu is t tijd om naar bed te gaan en er morgen hopelijk een mooie, minder misselijke dag van te maken. Morgen hopelijk weer wat meer foto's, vandaag ben ik vergeten ze te maken!

1. Yvonne:
    11 juni 2019
    Ingrid, niet afvallen hoor. Probeer anders tussendoortjes te eten.
    Groetjes Yvonne