Dag 6: 11-06-2019

11 juni 2019 - Pudong Xinqu, China

Vanochtend gingen we weer naar China aid, maar we vertrokken later om 09.00u namelijk. Vandaag gingen we naar een beurs, eindelijk niet mensen die constant aan t praten waren. Waarbij ik bijna in slaap viel... maar we konden zelf langs de kraampjes lopen en kijken waar we in geïnteresseerd waren. Daarna was er daar een plek waar je kon eten, eindelijk normaal eten. Vanochtend havermoutpap en vanmiddag een sandwich met tomaat en kaas, dit was nou wat ik gemist had!

20190611_104919

Na de beurs zijn wij de stad in gegaan, opzoek naar souvernirs! En we zijn geslaagd! Verder hebben we daarook een kroontje gekocht met Happy Birthday voor Maaike die vandaag jarig is. Afdingen is hier een gewoonte, maar bij sommige kraampjes lukt dat totaal niet. Daarna gingen we terug naar de campus om daar te meeten met 2 andere, waarna we gingen avondeten.

Op de terugweg naar de campus, hebben wij in de metro keihard gezongen met liedjes van Abba en Nederlandse liedjes. De Chinezen pakte meteen hun telefoon en gingen filmen, 1 Chinees vond het niet zo leuk en toen wij bijna op bestemming waren kwam ze naar ons toe please quit op een neidige toon. Als we dan ook nog maar 1 woord zeiden, zij ze t weer. Gelukkig moesten we er toch bijna uit. Daarna in de bus zijn we erachter gekomen dat Chinezen echt klein zijn want ik pas niet rechtop onder de stang door waar je jezelf aan vast kan houden...

20190611_181135

Het avond eten was lekker tot dat we de keuken zaten. De gastheer kwam naar ons toe om te zeggen dat we in de keuken een kijkje konden nemen. Dus dat gingen wij met zijn 2e doen en daarna hoefde ik echt geen eten meer... dus daarna hebben we afgerekend en zijn we weer terug naar de campus gegaan.

20190611_203801

Hier heb ik geprobeerd wat aan school te doen en gewacht tot dat Nikki terug kwam. Nu is het tijd om te gaan slapen, morgen weer een volle nieuwe dag voor de boeg!

1. Jochem de Wit:
    12 juni 2019
    Klinkt als een leuke dag! Hier in Nederland ben ik al aardig instabiel in de bus, maar als ik daar in de bus zou stappen dan zie ik me al zo’n 3x me hoofd stoten tegen die stangen... ‘T avondeten ziet er ook goed uit, maar was de keuken zo ernstig?