Dag 2 Finland

7 oktober 2019 - Tampere, Finland

Vanochtend om 08.30u ging de wekker, na een lekkere douche hadden we onze eigen ontbijt. Pistoletjes, croissantjes, jam en een ei. Daarna gingen we op weg naar de universiteit waar wij een introductie hadden. Toen gingen we lunchen, voor vandaag was t gratis. Hierna kregen we onze eigen studentenkaart waardoor we de rest van de week goedkoper op de campus kunnen lunchen en avondeten.

20191007_123631

Toen kregen we een rondleiding van de studenten door de school heen. Zij hebben skills lokalen in de school waar de 1ste jaars les krijgen. Daarna gaan ze naar andere skills lokalen met poppen die ook een echte hartslag, ademhaling, bloeddruk enzo hebben. In die skills lokalen kan de docent ook net doen alsof de pop praat door, door een microfoon te praten. Daarbij kunnen de andere studenten in een ander lokaal via een beeldscherm mee kijken en observeren.

20191007_142149Dit is zo'n pop maar dan de kind versie.

Verder betalen zij niet voor boeken maar kunnen zij in de bibliotheek gratis E-books gebruiken. Zij maken veel van hun toetsen in een lokaal op een computer. En kunnen in de tijd die erop staat gwn t lokaal inlopen de toets starten. Er is dan geen surveillant daar aanwezig maar er zijn camera's en microfoons.

Na deze rondleiding namen ze ons mee Tampere in, hier hebben we een buskaart gekocht zodat we €1.43 betalen ipv €3.50. Hierna zijn we een soort van markt hall door gelopen. Daarna zijn we naar een shopping mall gegaan om shampoo, deodorant enzo te kopen.

We gingen chocomel drinken bij een tentje waar ook een paar Finse studenten zaten. Daarna zijn we met hun gaan avondeten bij een mexicaans restaurant. Nog wat boodschappen gegaan en terug gegaan naar t appartement. Al met al was het een drukke dag met nieuwe indrukken en morgen weer een voor de boeg.