Dag 4: 09-06-2019

9 juni 2019 - Shanghai, China

Vanochtend om 08.15u hadden we afgesproken om weg te gaan, dus om 07.30u ging de wekker. Om 08.00u zouden er 2 bij ons komen ontbijten, maar die hadden zich verslapen en werden pas om 08.05u wakker. Toen snel ontbijt naar binnen en Sander appen of hij al wakker was. Hij en Patricia (andere docent van de Haagse) hebben gister avond bij ons gezeten omdat ik t niet meer trok en veel pijn had. Sander was wakker dus heeft mijn been weer ergens anders ingetaped en de dag kon beginnen.

Om 09.00u vertrokken we dan eindelijk, we gingen naar de Jade Buddha Tempel. We hebben er 2.5u over gedaan om daar aan te komen. We waren daar om 11.30u. We liepen eerst een rondje door de tempel, daarna hebben we op een bankje in het midden van de tempel gezeten.

20190609_114334

20190609_115139

Daar hebben we gewacht op de rest en toen zijn wij met zijn 7e naar het theehuis gegaan. Dat was een hele speciale ervaring, echte Chinese kruidenthee drinken. En die vrouw die daarzo het allemaal verzorgd, die bleef maar met thee komen totdat we zelf besloten weg te gaan.

20190609_135042

Na de tempel gingen we naar people square, hier waren straatmuzikanten bezig en ook mensen aan t dansen. Daar zijn we met mee gaan doen!

20190609_151303

Daarna hebben we in het people's park gezeten met zijn 5e en 3 van ons wouden kijken bij de winkels. Wij hebben in het park met een Chinees gepraat. Naomi heeft aan de Chinees gevraagd of zij echt hond en kat eten, daardoor voelde hij zich beledigd.

Hierna zijn wij gaan eten, in l'orchid. Ik heb daar pasta carbonara op (cultuurbarbaar) en een corona. Daarna zijn we terug naar de campus gaan lopen en hebben we op het voetbalveld nog wat gedronken. Nu is het tijd om te gaan slapen, morgen om 06.45u gaat de wekker weer.

20190609_182945