Dag 2: 07-06-2019

7 juni 2019 - Shanghai, China

Na een korte nacht, werd ik rond 7 uur wakker, dit komt waarschijnlijk door de jetlag en de bedden liggen heel hard. Toen was het tijd om op te staan en om half 8 het afgesproken bedrag voor de kamer en China aid te betalen. Daarna hebben wij ontbeten op de kamer met havermoutpap, gelukkig hebben wij een waterkoker.

Snapchat-816589761

Om 08.30u moesten we in "ons" lokaal van de komende 2 weken zijn, daar kregen we een introductie over wat er vandaag te wachten staat. Daarna werden we opgehaald door 2 Chinese studenten om naar de opening van het congress te gaan. Dit congress gaat over tuning China door middel van Europeanen hier heen te halen en erbij te betrekken.

IMG-20190607-WA0001

Voor t congress werden we verwelkomd door de verpleegkunde student hierzo. Ze stonden ons op te wachten in rijen, in speciale roze pakjes (kunnen we die in Nederland niet ook invoeren!). Deze pakjes zijn voor speciale gelegenheden, verder dragen zij zo'n pakje maar dan in het wit.

20190607_084552

Na t congress hebben we met zijn allen geluncht en daarna de laatste praktische zaken besproken in "ons" klaslokaal.

20190607_122814

Hierna hadden wij een half uurtje de tijd om, om te kleden. Vervolgens heeft Sander (een hele lieve fysiotherapeut en docent van ons) mijn been ingetaped, gisteravond ging mijn scheenbeen/enkel weer protesteren en dat werd alleen maar erger.

20190607_231951

Vervolgens zijn we met het grootste gedeelte naar het centrum gegaan, met de bus en metro. De bus was niet zo groot, waardoor we moesten proppen. Ze kennen hier geen maximum aantal mensen wat in een bus past. Deze reis bedraagt ongeveer een uur.

20190607_144135

Toen we in het centrum aangekomen waren, was het ongeveer 15.30u. Daar hebben we rond gelopen en 2 van onze groep van 7 hebben een Chinese simkaart gekocht. In het centrum hebben we in een winkel met veel zoetigheid ook een drankje gezien met rook eronder vandaan, wat waarschijnlijk stikstof was. Verder zijn wij langs een houten steiger gelopen.

20190607_194324(0)

20190607_164926

Voor het avondeten zijn wij gesplitst, de mensen die westers wouden eten en degene die Chinees wouden. Ik koos voor het westerse en heb een halve pizza Magaritah op. Daarna nog als toetje Tiramisu, kreeg t gratis. We bestelde 3 tiramisu toetjes en kregen er 4.

20190607_183626

Daarna gingen we terug met de metro en in het metro station had Maaike ruzie met inchecken waardoor wij nog langer stonden te wachten. Opeens tikte een jongeman op mijn schouder en ging een heel gesprek aan in t Engels. Nikki bemoeide zich ook met dit gesprek en we merkte aan de manier van die jongeman dat hij dat helemaal niet prettig vond. Ik kreeg van hem de vraag of ik Russisch was, dit was al de 2e keer dat ik die vraag kreeg. Deze vent ging toen wij een andere kant op moesten, mij een knuffel geven...

Nu is het tijd om te gaan slapen (00.20u) morgenavond komt er weer een nieuwe blog online!

1. Kirsten:
    8 juni 2019
    Wat een avonturen beleef je! Smaakte de pizza ook echt naar pizza of zat er een Aziatisch tintje aan? Ik wil ook een roze unicorn.. ehm. .. uniform! Take care en veel plezier!
  2. Jochem de Wit:
    8 juni 2019
    Dan ga je naar China, en dan bestel je een pizza! Haha. ‘T project Tuning China vind ik wel interessant. Maar ‘t is wel vaag, een gesprek met een random guy die niet wilt dat er iemand bij is, en na afloop een hug... Klinkt als een poging tot zakkenrollen.