Dag 12: 17-06-2019

17 juni 2019 - Pudong Xinqu, China

Vanochtend om 08.45u ging de wekker, maar daarvoor was ik al wakker dus ik sprong mijn bed uit. Had een lekker lange nacht gehad, dus de energie was weer opgeladen. We hadden om 09.30u afgesproken om te verzamelen, maar werden pas om 10.05u opgehaald door de Chinezen om te gaan kijken bij hun lessen. Eerst gingen we kijken naar nursing practising skills, daar hadden ze in 3 verschillende klaslokalen 3 verschillende handelingen. Eerst keken we bij het schoonmaken van de vagina, dat gaat zo anders hier als dat wij in Nederland doen! Ten eerste hebben zij hier geen kranen in de lokalen dus doen zij t handen wassen droog oefenen, daarna maken wij de vagina schoon met een washandje. Zij doen dit met wattenbolletjes, door middel van een klem vast te houden waar je t wattenbolletje mee vast houd. Hierna gingen we kijken bij het wassen van baby's, zij gaan met poppen om alsof het geen baby's zijn, ze pakken ze gwn bij hun been op. Als laatste was t neussonde maar wij liepen het lokaal in en niemand die op of om keek en ons ook maar iets vertelde, dus toen zijn we weggegaan om lunch te halen. Verder verbaasde ik mij over de stand van de bedden, maar blijkbaar kan het bed hier niet omhoog.

Wij hebben met noodles gelunched en daarna was het tijd voor culturele Chinese geneeskunde. We hebben aan tai chi gedaan, dit werd gegeven door een oude man maar wat was hij lenig. Daarna ging hij even aan onze hij dingen beoordelen hoe was ons voelde en sommige heeft hij gemasseerd. Hier paste ik voor. Daarna gingen we schilderen, dit is lastig. Je moet 1 lijn zetten zonder de kwast van het papier te halen en daarna ook nog goed doseren met water. 1 groot rampenplan geworden bij mij, maar wel super gaaf om een keer gedaan te hebben.

20190617_145450

Daarna waren we vrij en hebben we de samenvatting van school afgemaakt, goed voorbereid is het halve werk. Volgende week maandag tentamen maar dat gaat lukken. Daarna hebben we eten gehaald, vandaag weer patat maar dit keer met een soort van kipnuggets ze waren vrij pittig vond ik. Nu zit ik na dit volle dagje mijn blog te schrijven en besef ik dat mijn energie nog niet helemaal terug is maar dat het beter gaat en ik dus meer geniet!

1. Samantha:
    18 juni 2019
    Lekker genieten meis, zo'n kans krijg je misschien nooit meer! Leuk om te lezen hoe anders de verpleegkunde daar anders is ten opzichte van hier!
  2. Kirsten:
    20 juni 2019
    Wat nou rampenplan? Ik vind het kunst!