Dag 11: 16-06-2019

16 juni 2019 - Shanghai, China

Vanochtend om 05.15u (super vroeg) ging de wekker al. Nikki sliep ergens anders dus die kwam om 05.30u de kamer binnen gelopen met in Nederland is het nog vrijdag. Om 06.00u vertrokken we naar de bus, planning was eerder dus we moesten de laatste paar meter ff een sprintje trekken om de bus te halen.

Om 07.55u kwamen we aan bij oriental pearl tower, 5 minuutjes daarna ging de ticket verkoop open. Kaartje gekocht en naar binnen gegaan. Dit is super hoge toren waaruit je Shanghai kunt zien, jammer genoeg was t mistig dus konden we niet heel ver kijken. Je had verschillende hoogtes, we zijn begonnen op Sightseeing floor 263 meter hoog. Na daar een rondje gelopen te hebben gingen we naar transparent observatory op 259 meter hoog, hier liep je over een glazen plaat heen. Onder je zag je Shanghai, dit was super eng! Daarna zijn we naar t hoogste punt gegaan de space capsule op 351 meter. Toen hebben we een film gezien over de toekomst van Shanghai, we stonden op een draaiende ondergrond. Daarna zijn we door gegaan naar het historic museum, dit was een museum uitgebeeld met allemaal wassebeelden.

Toen was t lunch tijd, we gingen terug naar t Franse bakkerijtje waar we vanochtend ook kwamen. Binnen was geen plek meer, dus we kwamen op het idee om op een trap te gaan zitten. Slechtste idee ooit, we zijn hier 1 grote sightseeing attractie. Zo veel mensen die foto's van ons maken... dit begint super irritant te worden. Je kan niet eens normaal lunchen zonder dat er tig Chinezen om je heen staan voor foto's.

Hierna wouden we naar French concession, dat is een Franse wijk in Shanghai. Nou waar volgens Google maps French concession was, was alleen een kruispunt. Dus we hebben de wijk erom heen gezien en zijn vandaar uit weer terug naar de metro gegaan. Hier gingen we in 3 groepen uit elkaar, ik ben met de groep mee gegaan die terug gingen naar de campus.

Daar zouden we onze spullen terug zetten in onze kamers en dan eten gaan halen. Dus wij waren met zijn 4e aan t wachten op persoon nummer 5, om 18.00u hadden we zo'n trek dat we dachten nu gaan we haar halen. Bleek ze in slaap te zijn gevallen op haar bed... dus wakker gemaakt en op naar de snackbar hier op de campus. Daar heb ik voor de 2e dag op rij een kipburger, frietjes en een cola gehaald. Ik lust eigenlijk geen cola maar omdat het in dat menu hoort en die vent alleen Chinees spreekt, neem ik dat voor lief. Dat gezellig met zijn allen op gegeten en daarna terug gegaan naar de kamer. Heb mijn koffers opnieuw geordend, wordt helemaal gek van de chaos anders en toen kwam Shirley nog even langs om meloen te eten. Daarna lekker gedoucht en schrijf nu mijn blog. Morgen mogen we uit slapen🎉, de wekker gaat pas om 08.30u.