Dag 9 & 10: 14 & 15 juni 2019

15 juni 2019 - Pudong Xinqu, China

Oeps, gister avond was ik zo moe en druk bezig met school dat ik vergeten ben een blog te schrijven. Bij deze zijn het er nu 2 dagen in 1x.

Gisterochtend moesten we een presentatie van 3min houden voor Aboutaleb (burgemeester van Rotterdam). 1 iemand van het groepje zou presenteren, zo gezegd zo gedaan en hij heeft het gwn uit zijn mouw geschud. Daarna zouden we wereldcafé hebben, daarvoor hadden alle groepjes een stelling bedacht. Maar ja, planning kan veranderen en zo gebeurde dat ook. Het 1ste liep uit waardoor het geen daarna niet meer kon, dus kregen we rondleiding over de campus. Daarna snel spullen pakken en naar de wc om vervolgens 3u lang in de bus te zitten naar een ouderenzorgcentrum (er was tegen ons gezegd dat t 1.5u zou duren...)

Daar aangekomen kregen we een uitgebreide lunch en een uitleg over wat voor project daar gaande was. Dit was in het Nederlands! Vervolgens werden we door de ouderen toegezongen, mijn hart smelt nog steeds als ik er aan terug denk. Toen kwam er een rondleiding door het gebouw heen. Ze hebben 2 gebouwen, 1 waar de ouderen wonen en de 2e is een soort van ziekenhuis met een sportzaal maar ook behandelingskamers. In het 2e gebouw op de 2e verdieping waren ook kraamkamers, moeders die net bevallen waren van hun kind konden daar verblijven. Zelfs papa kon erbij, het was namelijk een 2 persoons bed. Om 17.00u was dit afgelopen en toen moesten we nog in de bus terug, daarna dus wat aan school gedaan en optijd gaan slapen. Op de terugweg waren we ergens gestopt voor een plaspauze en die schoonmaakster daar begon tegen mij te ratelen in het Chinees, het enige wat ik ervan begrepen heb is dat ik lang ben.

Vandaag ging om 08.30u de wekker, we gingen met zijn 2e op pad. Eerst naar de Dishui Lake, een groot meer niet zo ver hiervandaan. Daar was t lekker rustig en er stond ook een heerlijk windje, dat was wel nodig met de zon en 30 graden vandaag. Daar hebben we wat langs t meer gelopen en door t park, ik verbaas me nog steeds over hoe vies het water hier is.

Daarna zijn we naar Duolin road cultural street geweest, een straat maar anders dan de straten er om heen. Je hebt er veel antiek winkeltjes en de huizen zien er ook anders uit. Nadat we daar geweest waren liepen we door een park terug naar t metro station. In dat park vliegen de vogels niet vrijuit maar zaten ze opgesloten in kooitjes, super zielig het liefst wou ik ze bevrijden. Maar met de metro terug naar t centrum en daar zijn we naar een winkelcentrum geweest, Melany wou een speciale winkel hebben. Die hebben we niet gevonden, dus door naar het metro station waarvandaan wij de bus konden pakken terug naar de campus. Op het metro station kwamen we opeens een ander gedeelte van de groep tegen. Daar gezellig mee gepraat op de weg naar huis en gehoord hoe zij t gehad hebben. Eenmaal op de campus aangekomen heb ik patat met een kipburger gehaald als avond eten. Nu is t tijd om te gaan slapen, morgen om 05.15u gaat de wekker alweer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl