Finland dag 1

6 oktober 2019 - Tampere, Finland

Om 09.45u was ik op Schiphol om naar Finland te gaan.

20191006_112120

Alles is goed gegaan alleen t vliegtuig was zo vol dat we handbagage koffer moesten inleveren. Maar toen ik die van mij ging inleveren, werkte t systeem niet mee. Dus mochten we doorlopen en moesten we maar kijken hoever we kwamen.  Optijd in het vliegtuig betekent niet op tijd vertrekken, 1.5 na vertrektijd staan we nog steeds op de grond. Systeem problemen... zijn die eindelijk opgelost missen we de wagen die ons moet duwen. Na 2u vertraging gingen we eindelijk de lucht in.

Toen we landen hadden we nog 3 kwartier om onze trein te halen maar wisten niet waar die was. Tijdens onze overstap naar de 2e trein eindelijk wat te eten gehaald wat als avondeten moest dienen. Was brood, droger dan in Nederland, met ham. Toen nog 1.5u met de trein te gaan.

In Tampere aangekomen moesten we nog 13min met de bus. Naar het appartement, eenmaal daaraan gekomen zag t ervan buiten uit als een spookhuis.

20191006_20271920191006_203628

De barman waar wij onze sleutel moesten halen was aardig. Na de sleutel gekregen te hebben, gingen we het appartement binnen. In tegenstelling tot de buitenkant, zag het er binnen mooi en verzorgd uit.

Nu zitten we in t restaurant ernaast aan een appel cider en zit ik mijn blog te schrijven.

20191006_214400

Hierna zijn we weer terug naar t appartement gegaan en hebben er 3 chips gehaald.

20191006_222956