Dag 16: 21-06-2019

21 juni 2019 - Beijing, China

Vandaag is alweer de laatste dag hierzo, dat moet je goed benutten. Dus de wekker ging om 06.00u en om 07.00 de bus in naar de Chinese muur.

Om 10.00u kwamen we hieraan en mocht je kiezen tussen met de kabelbaan naar 15 of lopend. Ik heb gekozen voor de kabelbaan en vanaf 15 kon je naar 20 en naar 1. Wij zijn naar 20 gegaan.

20190621_110123

deze trap was de laatste van onze klim naar 20.

Op 20 aangekomen had je super mooi uitzicht, daarna terug gelopen naar 15. Toen naar 14 om een paar foto's te maken en toen weer terug naar 15 om met de kabelbaan naar beneden te gaan.

Eenmaal beneden aangekomen schrok ik van het feit dat mensen opeens ergens antwoord op geven in het Nederlands. Het is hier veel touristischer dan Shanghai. Toen zijn we gaan kijken naar de souvenirs, het verbaast me hoe graag zij willen dat je dingen koopt.

Hierna gingen we naar een thea ceremonie. 5 verschillende soorten thee geproefd, waar ook de uitleg bij gegeven werd hoe het gemaakt werd. De ene thee was lekkerder dan de andere, maar het is leuk om te zien hoe zij hun thee maken.

Daarna kwamen we om 18.00u terug aan bij ons appartement (planning was eigenlijk 14.00u maar in China moet je nergens vanuit gaan). Toen zijn wij gaan eten, lekker rijst met kip in zoetzure saus.

20190621_183447

Daarna terug gegaan naar t appartement, de rest is er nog niet. Dus begonnen met tas inpakken en zit nu lekker in bad deze blog te schrijven. Alleen een beetje jammer dat alles hier op Chinees formaat is, dus dat ik een beetje te lang ben...

15611193088381656015035987923908

1. Astrid:
    21 juni 2019
    Thuis zeg je vaak dat je vindt dat je te klein bent...
    Ik snap t even niet meer....
    Goede reis terug gewenst!